Wednesday, April 14, 2010

~kU mEnaNgiS~

MeNAnGis laGi...
biLe terFikiR, keNapA perLu akU meNangiS???

sEmaKin akU meNangiS,
SeMakin BanYak peRsoAlan berMaiN di FIkirAn beRbaNdiNg jAwApaN
SEmaKin akU MeNAngiS,
SeMakin sUraM hiDupku waLaupuN beRaDa daLam caHaYA yG teRanG
SemAkiN aKu meNanGiS,
SeMaKiN sAkit haTiku daN meLaluI keHiduPanKu peNuH dGn keSediHan

Aku seOlah-olaH hiDup DaLam keAdaaN serBa-salAh
SerIng terTanYa-taNya perLukaH Aku memIkirKannYa
aKu seMakiN biNgunG seKaranG
HiduP dalam keaDaan serBa-sAlah meMbUatkan akU terFikiR
...SiApaLaH akU InI...

4 comments:

  1. salam alaika..menangis 2 adalah satu terapi..tp yg pasti..jangan terus menangis..bangkit la selepas i2..kemungkinan kita perlu fikir..renung..kaji..ap khilaf kita masa lalu..bukan untuk perbaiki masa lalu yg sudah tentu mustahil..tp untuk memperindah masa depan..kata maaf i2 memg suatu yg amat berat..tp setandinglah ia dengan ganjaran yg bakal di beri oleh Allah s.w.t..insyaAllah Taala..

    ReplyDelete
  2. Everytime you feel like you cannot go on
    You feel so lost
    That your so alone
    All you is see is night
    And darkness all around
    You feel so helpless
    You cant see which way to go
    Dont despair and never loose hope
    Cause Allah is always by your side....[insyaAllah-maher zain]

    ReplyDelete
  3. tidak salah utk menangis jika menangis itu dapat membuat kita lebih tenang..
    jgn la kita terlalu memikirkan hal yang remeh-temeh smpai mgganggu hidup kita sharian..memikirkan masalah ada perkara yg tidak nmpk titik noktah mmg melelahkan jiwa..just continue your life as usual n focus on your priority..hargai setiap detik dlm hidup n try 2 make it as happy n nice as u can..live your life to the fullest n stop thinking nonsense..sometimes we should let it be that way n serahkan kepada Yang Maha Kuasa utk teruskan apa yang telah Dia aturkan..lagi 1,jgnlah kita terlalu bkecil hati dgn org lain yg mgkin dia x sdr dia ada mnyakiti kita..kdg kala kita perlu reflex diri kita kmbali..adakah kita yg tlalu sensitif dan mudah tersinggung ataupun adakah itu mmg sudah cara mereka..jika itu mmg cra mereka,maka biasa2kanlah diri memaafkan mereka dan cuba sesuaikan diri sebaik mgkin..
    andai mmg org itu sngaja mnyakiti kita,maafkanlah dia dgn seikhlas hati dan cubalah bersabar dgn dugaan hidup yg x pnh akan surut..akhir skali sayangilah diri kita sendiri n hargailah diri kita..jaga hati kita sendiri dlu sebelum jaga hati org lain..dengan itu insyaAllah hidup kita akan lebih tenang dan bahagia..senyum2 slalu ye..=)

    ReplyDelete
  4. menangis kerana kenangkan dosa, lagi style.. =)

    ReplyDelete